Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Pannon Presztízs Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Pannon Presztízs Magazint! Keresse az újságárusoknál a Pannon Presztízs Magazint!
Online újság Újság

Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Presztízs Style Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Presztízs Style Magazint! Keresse az újságárusoknál a Presztízs Style Magazint!
Online újság Újság

Civil világ

Értékek és mértékek a férfiasság megítélésében

Értékek és mértékek a férfiasság megítélésében
„A szépség egy eszme látszata és visszfénye, szóval egy nem létező valami, ami bennünk ébred tudatra. Mi vagyunk létrehozói, hordozói.” (Kosztolányi Dezső) A szépség ritkán csupán fizikai mércével, azaz a puszta látvánnyal írta bele magát a történelemkönyvekbe: a korízlés és a férfiideál minden esetben belső tulajdonságokat is igazolt, egy-egy időszakosan felértékelt szerepre irányította a figyelmet. A mérték az érték elve – némi időbeli különbséggel – akár fordított arányban is érvényesült: míg az ókori görög szobrok férfiasság-ábrázolásában a kis méretű nemi szervek a megfontoltság és a szellemi erőfölény jelképei voltak, ma már inkább szerény képességekre utalnak, hiszen a szexuálist, a fizikai és a szellemi erőt egyszerre várjuk el az „igazi férfitól”. Testalkat, divat, viselkedés különleges receptjéből születnek az ideálok, amelyeket nemcsak az idő szabályoz, de erős kézzel rajzol maga a kultúra is. Tovább

Partjelző státusszimbólumok – határaink kijelölése

Partjelző státusszimbólumok – határaink kijelölése
Hová tartozunk, mennyit érünk, mire vagyunk képesek? Anyanyelv, nem, bőrszín, életkor, foglalkozás, anyagi helyzet – mind természetes... Tovább

Példaképek, akik pályára állítanak

Példaképek, akik pályára állítanak
„Ó kapitány! Kapitányom! A félelmes útnak vége, Hajónk nyerte a nagy csatát, uram eljött a béke.” (Walt Whitman: Ó kapitány, kapitányom!) Linus... Tovább

Kordában tartott érzelmek tánca – kultúránk játszóterén a sírás

Kordában tartott érzelmek tánca – kultúránk játszóterén a sírás
„Magamnak árnya, jaj, de megsiratlak. Nézlek sokáig, fázva, reszketőn. Sötét hajam te – csókoló piros szám – magam húzom rátok a szemfedőm... Tovább

Megjött apuci!

Megjött apuci!
Sarkítva kétféle szülő létezik. Az egyik, amelyik az influenzajárvány közepén is gondolkodás nélkül nyomul be a párhetes gyerekkel a zsúfolt plázába – a laza. És a másik, amelyik úgy őrzi hét lakat alatt a kölyköt, mintha a Seuso-kincs elveszett darabja lenne – a parázós. Tovább

Mesteri koreográfia – hajvágásra

Mesteri koreográfia – hajvágásra
Andrássy 17. – haj’, micsoda átváltozások színtere! A Zsidró szalon nemhogy mérsékelné a Belvárost a Városligettel összekötő sugárút zaját, inkább felerősíti a pezsgést. Mindig tele, mindig élénk, és a belépő jó fejekből mindig jobb fazonok születnek. Jövőre lesz 40 éve, hogy a műfaj koreográfusa, Zsidró Tamás szabad kézzel alakítja a hazai frizuratrendeket, és ez idő alatt már növendékek generációi tanulhattak tőle. Illékony művészet szerelmese, formák és arányok mestere, aki nevetőráncokkal és nyugalmat árasztó hanglejtéssel képes feledtetni beszélgetőpartnerével folyamatos pörgéshez szokott munkatempóját. Érdekes pálya, értékes tanulságokkal – nem csak fodrászoknak. Tovább

Minek a szerelemnek PR?

Minek a szerelemnek PR?
Kockázatos, mint egy jó könyv filmes adaptációja. Nem tűri a remake-et, a kliséktől geg-be fordul, ám leginkább arról ismerszik meg, hogy e nélkül aligha létezik szerelem. Minimum ketten kellünk hozzá, a nagyjelentben maximum ketten maradhatunk, a fináléra pedig rendszerint elhamvad, akár egy cigarettavég. Mintha csak a hormonok felszíni csacsogása volna, a józan ész elleni lázadás társasjátéka. A beteljesüléshez félszavas üzeneteken és félreértéseken keresztül vezet az út: flört nélkül valójában sótlan és unalmas hétköznapok sorozataként fogyna el ez a szomorú élet. Tovább

Szerelem – tárgyas ragozásban

Szerelem – tárgyas ragozásban
Harold Zidler mulatójában a földkerekség válogatott széplányai közül szemezgethet a kalandra vágyó bohém, de a csábítást paradox módon nem elsősorban az erkölcsi kötelékek hiánya, sokkal inkább a valószerűtlen és a világot rajongással szerető különcök eredeti szexepilje fokozza. Christiant (Ewan McGregor), az ifjú párizsi írót hirtelen fejen találja ez a végletekre „szakosodott” kabaré, amely első látásra inkább hasonlít luxus „húspiacra”, mint szabad szerelmi fészekre. Persze, semmi sem az, aminek látszik – különösen a művészetben – és a Moulin Rouge-ról is hamar kiderül: nem az orgiái miatt érdekes, ahogy Satine (Nicole Kidman) sem gyémántokról álmodik. Nyilván, a férfiak sem csak „arról”, különben Christian nem hagyná ki a nagy lehetőséget a káprázatos kurtizánnal a földi szerelem elefántcsonttornyában. Tovább

Kalapérték a boldogság

Kalapérték a boldogság
Magyarul akcentussal beszélő, középkorú szőke hölgy rendel még egyet abból a kalapból, amelyik a múltkor úgy bevált neki, s amelyikből most másik színben is szeretne. Majd jön érte tavasszal, ha legközelebb Magyarországon jár, ezzel köszön el, ahogy váltjuk egymást a Bajcsy-Zsilinszky úti kis üzletben. Ez a néhány négyzetméter egyike az utolsó klasszikus kalapos műhelyeknek Pesten és az országban. Utcáról „beeső” turistától a törzsvendégen, néptáncoson és hagyományőrzőn át a színpadi előadóművészig bárkinek a fejét örömmel befedik itt. Marcsi, a feleség a pult mögött díszít és mosolyog, Attila, a férj egy hátsó helyiségben mélyül el a következő darab alakításában. Ha kalap lennék, alighanem én is ilyen vidám, kreatív kezekben – és közegben – szeretném elnyerni a végső formám! Tovább