Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Pannon Presztízs Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Pannon Presztízs Magazint! Keresse az újságárusoknál a Pannon Presztízs Magazint!
Online újság Újság

Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Presztízs Style Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Presztízs Style Magazint! Keresse az újságárusoknál a Presztízs Style Magazint!
Online újság Újság

Civil világ

Példaképek, akik pályára állítanak

Példaképek, akik pályára állítanak
„Ó kapitány! Kapitányom! A félelmes útnak vége, Hajónk nyerte a nagy csatát, uram eljött a béke.” (Walt Whitman: Ó kapitány, kapitányom!) Linus Caldwell (Matt Damon) fejében a második menetre beérik a jövőkép: komolyabb szerepre hivatott, végül is a mesterség legjobbjaitól tanulhatta a szakmát. Meg sem áll Rusty (Brad Pitt) székéig, hogy már az Európába vezető hosszú repülőúton felajánlhassa „kibővített” szolgáltatásait az Ocean-banda HR-felelősének. A Matsuival (Robbie Coltrane) folytatott eszmecsere alapján nem állíthatjuk, hogy a fiúk spórolni akartak volna a beavatási szertartással, ám az Ocean’s Eleven folytatásának végére senki sem kételkedik már: Linusnak jó mesterei voltak. A klisé a való életből merít, bármennyire vicces hollywoodi feldolgozásokban látjuk: példaképek, mesterek és influencerek mintáit keressük és követjük – néha ösztönösen is. Tovább

Kordában tartott érzelmek tánca – kultúránk játszóterén a sírás

Kordában tartott érzelmek tánca – kultúránk játszóterén a sírás
„Magamnak árnya, jaj, de megsiratlak. Nézlek sokáig, fázva, reszketőn. Sötét hajam te – csókoló piros szám – magam húzom rátok a szemfedőm... Tovább

Megjött apuci!

Megjött apuci!
Sarkítva kétféle szülő létezik. Az egyik, amelyik az influenzajárvány közepén is gondolkodás nélkül nyomul be a párhetes gyerekkel a zsúfolt plázába... Tovább

Mesteri koreográfia – hajvágásra

Mesteri koreográfia – hajvágásra
Andrássy 17. – haj’, micsoda átváltozások színtere! A Zsidró szalon nemhogy mérsékelné a Belvárost a Városligettel összekötő sugárút zaját, inkább... Tovább

Minek a szerelemnek PR?

Minek a szerelemnek PR?
Kockázatos, mint egy jó könyv filmes adaptációja. Nem tűri a remake-et, a kliséktől geg-be fordul, ám leginkább arról ismerszik meg, hogy e nélkül aligha létezik szerelem. Minimum ketten kellünk hozzá, a nagyjelentben maximum ketten maradhatunk, a fináléra pedig rendszerint elhamvad, akár egy cigarettavég. Mintha csak a hormonok felszíni csacsogása volna, a józan ész elleni lázadás társasjátéka. A beteljesüléshez félszavas üzeneteken és félreértéseken keresztül vezet az út: flört nélkül valójában sótlan és unalmas hétköznapok sorozataként fogyna el ez a szomorú élet. Tovább

Szerelem – tárgyas ragozásban

Szerelem – tárgyas ragozásban
Harold Zidler mulatójában a földkerekség válogatott széplányai közül szemezgethet a kalandra vágyó bohém, de a csábítást paradox módon nem elsősorban az erkölcsi kötelékek hiánya, sokkal inkább a valószerűtlen és a világot rajongással szerető különcök eredeti szexepilje fokozza. Christiant (Ewan McGregor), az ifjú párizsi írót hirtelen fejen találja ez a végletekre „szakosodott” kabaré, amely első látásra inkább hasonlít luxus „húspiacra”, mint szabad szerelmi fészekre. Persze, semmi sem az, aminek látszik – különösen a művészetben – és a Moulin Rouge-ról is hamar kiderül: nem az orgiái miatt érdekes, ahogy Satine (Nicole Kidman) sem gyémántokról álmodik. Nyilván, a férfiak sem csak „arról”, különben Christian nem hagyná ki a nagy lehetőséget a káprázatos kurtizánnal a földi szerelem elefántcsonttornyában. Tovább

Kalapérték a boldogság

Kalapérték a boldogság
Magyarul akcentussal beszélő, középkorú szőke hölgy rendel még egyet abból a kalapból, amelyik a múltkor úgy bevált neki, s amelyikből most másik színben is szeretne. Majd jön érte tavasszal, ha legközelebb Magyarországon jár, ezzel köszön el, ahogy váltjuk egymást a Bajcsy-Zsilinszky úti kis üzletben. Ez a néhány négyzetméter egyike az utolsó klasszikus kalapos műhelyeknek Pesten és az országban. Utcáról „beeső” turistától a törzsvendégen, néptáncoson és hagyományőrzőn át a színpadi előadóművészig bárkinek a fejét örömmel befedik itt. Marcsi, a feleség a pult mögött díszít és mosolyog, Attila, a férj egy hátsó helyiségben mélyül el a következő darab alakításában. Ha kalap lennék, alighanem én is ilyen vidám, kreatív kezekben – és közegben – szeretném elnyerni a végső formám! Tovább

Megjött apuci!

Megjött apuci!
Azt mondták, hogy kívánjak valamit. Születésnapokon ez a szopás, khm, szokás: kívánni kell valamit. Harmincéves lettem, és mire elértem ezt a szép kerek számot, olyan lett a viszonyom a kívánságokkal, mint a Matchbox-autókkal, a Dragon Ballal és az orrtúrással. Egyszerűen kinőttem belőlük. A kívánság tulajdonképpen azt jelenti, hogy képes vagy Maverick-ként elemelkedni a racionalitás szilárd talajától, hogy higgy valamiben, amire nagyon vágysz. Tovább

A romantika kalapot hord és nőkről álmodik

A romantika kalapot hord és nőkről álmodik
Hogy lehet az, hogy a romantikus jelző hallatán szinte mindenki valami gyöngéd nőiességre asszociál, miközben a valóban érzelmekkel teli romantika a művészetben és az életben is elsősorban a férfiak műve? A hűvös értelemből kiábránduló XVIII. századvég férfinépe fedezi fel a világ számára az egyéni érzelmek és az emlékezés kultuszát, teret adva egyúttal az emocionális reakciók iránti rajongásnak is. Később, a XIX. század folyamán az eredetileg művészeti ihletésű irányzat az élet részévé válik, a XX. században kissé elnőiesedik, és immár negyedik évszázada élünk „romantikus” kapcsolatban vele. Férfiak nélkül nincs romantika, viszont a nők tartják életben a varázslatot. „Ki vagy? Őrangyal vagy te, féltőm? Vagy ártóm és gonosz kisértőm?” (Tatjána levele Anyeginhez) Tovább