Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Pannon Presztízs Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Pannon Presztízs Magazint! Keresse az újságárusoknál a Pannon Presztízs Magazint!
Online újság Újság

Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Presztízs Style Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Presztízs Style Magazint! Keresse az újságárusoknál a Presztízs Style Magazint!
Online újság Újság

Hajónapló az Adriáról IV. rész

Szerdán szabadnapot adott az időjárás

Oláh Róbert | Szadai Roland | 2013.10.17. |
Szerda este baráti vacsorát ült a IX. Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság összes résztvevője. Jólesik a végigcsatázott nap után megbeszélni a történéseket. Talán nem is gondolnátok, de a csörgő-csilingelő evőeszközök kavalkádjában fel-felhangzott az alábbi kifejezések valamelyike: spinnaker, élesedés, raum, halzolás, kreuzolás. Két tonhalsaláta között is nehéz elszakadni a vitorlázástól.

A vacsora végeztével egy huncut kis zápor kísért minket vissza a kikötőben álló hajónkhoz. Széllel érkezett, villámokkal, dörgéssel. Lefeküdtem aludni, és ijedt-boldogan vettem észre, hogy ittas vagyok, anélkül, hogy sokat ittam volna. Persze csak a hullámzó víz játszott velem, de a kimerítő nap nem sokáig hagyott hánykolódni. (Ha azt vesszük, reggelig hánykolódtam, de álmomban ebből nem sok tűnt fel.)

Presztízs Magazin

Ránk virradt az új nap, kitartóan doboló esővel. Szürke fellegek mindenfelé, néha olyan heves zivatarokkal, hogy a hajónk összes ablakát be kellett zárni, az összes rését betömni, majd a befolyt vizet feltörölgetni. Esett, na. Elhalasztották a versenyt. Délig. Délután kettőig. Aztán véglegesen. Legalábbis, ami a napi futamot illeti. Megérkezett ugyanis északkeletről a bóra, és már a kikötőben is húsz csomó körüli szél fújt. Olyan ítéletidő támadt, hogy túl veszélyes lett volna elindítani a vitorlázókat.

Hogy néz ki ilyenkor egy vitorláscsapat napja? Hát, kitalálnak valami programot. Ez a program lehet italozás, étkezés, városnézés, vagy akármi. A csapatunk az akármi kivételével a másik hármat együtt teljesítette: kiadós sétára indultunk Vodice gyönyörű városkájában, végigmentünk a parton, nézegettük a sirályokat a naplementében. Egészen más hangulata van október közepén a tengerparti településeknek, mint szezonban. Kissé elhagyatott, kissé magányos, de végtelenül szerethető, és nem kevésbé gyönyörű. Ezután betértünk a méltán híres „kakasos” étterembe, ahol lakmároztunk egy jóízűt, stílusosan rummal kísérve. Izgága, eklektikus környezet, de roppant sok munka belefektetésével és számtalan apró, megmosolyogtató trükkel (az emeleti, több évtizedes telefon például működőképes és le lehet szólni a pincérért). Ha erre járunk, érdemes betérni, szétnézni.

Csütörtökre lényegesen szebb időt ígér az előrejelzés, reméljük, ismét kihajózhatunk, hogy helytállhassunk az élő legendákkal szemben. Mert ma már hiányzott a vitorlázás.