Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Pannon Presztízs Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Pannon Presztízs Magazint! Keresse az újságárusoknál a Pannon Presztízs Magazint!
Online újság Újság

Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Presztízs Style Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Presztízs Style Magazint! Keresse az újságárusoknál a Presztízs Style Magazint!
Online újság Újság

Hajónapló az Adriáról V. rész

Két futamot teljesített csütörtökön a mezőny

Oláh Róbert | Szadai Roland | 2013.10.18. |
Nekem a tapasztaltabb csapattársaim azt mondták: egy komolyabb versenynap után hullafáradtan dőlsz az ágyba. A viharos időnek vége, csütörtökön két futam megrendezése mellett döntöttek a szervezők, hogy a mezőny behozza a kiesést. Nyolc és fél órát voltunk vízen, reggeltől estig küzdöttünk úgy, hogy minden másodperc számított, és be kell vallanom: kivagyok.

Csütörtök tíz órára ki kellett hajóznunk, rajtolt a IX. Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság mezőnye. Nagy volt a szél, húsz csomó körül mértük, mentőmellény kötelező. Ez merőben más élménynek ígérkezett, mint az eddigiek: az időjárás fokozatosan szoktak rá minket, kezdőket, a vitorlázásra. Először az altatás: persze, bírod húzni azt a kötelet, tudod tekerni azt a csörlőt. Csak ezek után akarja megmutatni, hogy hol kezdődik az igazi élmény.

Presztízs Magazin

Hamar kiderült, hogy amikor menni kell, akkor menni kell. Minél erősebb a szél, annál komolyabb a legénység dolga. A vitorlákat nehezebb csörlőzni, a hajó mindinkább megdől, néha azt hiszed, hogy ha a fedélzet víz felőli részét mossák a hullámok, az már gondot jelent. Persze nem jelent gondot. Ki kell ülni a másik szélére. Folyamatos adrenalin-löket, kilométereken (tengeri mérföldeken) át.

Az első futamban óriási csatát vívtunk a hatodik helyért. Valódi csata volt ez, jelentős izommegmozgatással, taktikázással, számolással és sportértékkel. A célvonalon áthaladva úgy ordított a legénység, mintha egy világbajnoki futamgyőzelmet szereztünk volna. Számunkra az. Küzdöttünk, ahogy erőnkből telt, megtettünk minden tőlünk telhetőt.

A második futam? Az mindent vitt. A hét eddigi legnagyobb élménye volt. Tanítanivaló rajtot vettünk, az első fordulónál a legelején fordultunk és tartottuk a lépést az élbollyal. Három lehetőség közül választhattak a csapatok: egy szigetcsoportot vehettek balról, jobbról, de közé is mehettek, hogy ott okoskodják ki a megfelelő útvonalat. Egyedül a legutolsó kis kiszögellést kellett adott irányból kerülni. Lassan már meg merem tippelni, hogy ha egy hajó felettünk, vagy alattunk van, vajon jobban áll-e, mint mi. És igen, az ötödik nap után már legalább hetven százalékban jól tippeltem. Mi ez, ha nem fejlődés?

Bizonyos pillanatokban borzasztóan hosszúnak tűnt a csütörtöki második futam. Mondjuk akkor, amikor tíz percen belül hatodjára fordultunk, és a csörlőző kezem úgy kivolt, hogy néha ordítottam volna. Persze nem tettem, mert borzasztóan élveztem az elemekkel és az ellenfelekkel vívott csatát. És megéri vívnunk. A végére sikerül megint hatodikként befutni, órákon át tartó kiélezett küzdelmek után. Az ember ilyenkor feltöltődik energiával, be sem akar jönni a tengerről, menne még, menne még, menne még…