Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Pannon Presztízs Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Pannon Presztízs Magazint! Keresse az újságárusoknál a Pannon Presztízs Magazint!
Online újság Újság

Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Presztízs Style Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Presztízs Style Magazint! Keresse az újságárusoknál a Presztízs Style Magazint!
Online újság Újság

Hajónapló az Adriáról VI. rész

A mezőny a parton vitorlázik tovább

Oláh Róbert | Szadai Roland | 2013.10.19. |
Ennyi volt hát. Egy hét, tele új élménnyel, kihívással, tanulással. A vitorlázás világa már nem idegen számomra, és be kell valljam, megszerettem. Egy szélcsendes levezető nappal záródott a IX. Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság, de a szélcsend nem egyenlő az eseménytelenséggel. Ha számunkra nem is ismétlődtek meg a csütörtöki izgalmak, az élmezőny pénteken döntötte el, ki viszi haza a legnagyobb kupát.

Sajnos gyengébb rajtot vettünk, így a lerövidített pályán eleve súlyos hátrányba került a hajónk. A szél olyan gyatrán fújdogált, hogy a szervezők kétórás beérkezési határt szabtak: ha az első hajó nem lépné át a célvonalat az adott időn belül, akkor érvénytelen a futam. Átlépte. Mi ezt csak nagyon messziről figyeltük: nem sok közünk volt az elejéhez. Ettől függetlenül már rutinosabban ugrottunk feladataink elvégzésére, egy-egy adott kötélre elég volt egyszer rámutatni, hogy tudjuk, miről van szó.

Presztízs Magazin

Amikor áthajóztunk a célon, a fedélzetre került egy üveg bor, és boldogan koccintgatva engedtük el a hetet. Balra a lenyugvó nap, jobbra a kikötő felé csordogáló regatta. A horizonton őszi napban fürdő hegyek láncolata. A sötétkék-fekete víz olajszerűen terült szét mindenfelé, mi pedig nevettünk, beszélgettünk, emlékeztünk. Összeszokott a csapat. Ha valakivel együtt dolgozol (és a vitorlázás igencsak összehangolt munkát igényel), akkor hamar azonos hullámhosszra kerültök. Kialakul a csapatszellem, az a dolog, amiben a magyarok nagyon-nagyon jók. Ringatózol a tengeren, sorra veszed a hét emlékeit és örülsz, hogy azokkal az emberekkel voltál együtt, akikkel. A közös emléknél jobb dolog kevés akad.

Kiváló hangulatban telt a versenyt záró vacsora is. Az eredményhirdetés után közösen elénekeltük a Himnuszt, majd megtámadtuk a svédasztalokat. A kapitányok és a legénységek tagjai jártak asztalról-asztalra, volt, aki fehér bort cserélt vörösre, volt, aki a versenyt akarta még tovább elemezni. Megszállottak, ez biztos, de ha egy adott társaság tagjainak közös a szenvedélye, akkor unatkozni nem fognak. A parton is vitorláznak tovább, egészen a következő alkalomig, amikor ismét élőben kergethetik a szelet.

Nagyszerű hetet töltöttem az Adrián, nagyszerű emberek között, egy nagyszerű sporttal ismerkedve. Életre szóló élmény, amikor a kajütben „tisztázod” a spinnakert, hogy a következő felhúzásnál ne gabalyodjon össze, közben meg a tetőablakon át látod a hullámokat, annyira bedőlt a hajó. Sokat segített a péntek-szombat esték tapasztalata: nem lettem rosszul az imbolygástól. Vagy amikor a csörlőt úgy tekered, hogy majd kiszakad a kezed, de annyira utálnád, ha akár csak egy másodpercet is veszítene miattad a csapat, hogy inkább kiszakítod azt a kezet, hátha nő helyette másik. El tud ragadni a hév, és a sportnak az adrenalin a legjobb része. A vitorlázásban bőven kapsz belőle. És ha mindezek mellé a Kornáti szigetvilág adja a hátteret, garantáltan emlékezetes marad minden pillanat. Nekem az maradt.