Alkohol vízből és levegőből

Szilvási-Kassai Eszter | ambienteenergia.com.br | 2017.01.03. |
alkohol, levegő, víz
Alkohol vízből és levegőből
A nanotechnológia számos ipar után immáron az alkoholgyártást is forradalmasította, többé ugyanis nem álom a szén-dioxidból és a vízből előállítható etanol. A puszta véletlennek köszönhetik az Oak Ridge Nemzeti Laboratórium tudósai a rendkívüli felfedezést. A kutatók azon dolgoztak, hogy a szén-dioxidot metanollá alakítsák át, ehelyett azonban etanolt készítettek.

Alex Rondinone kutatásvezető az égés folyamatához hasonlította az eredményt. Kiemelte, amikor az etanol az oxigén jelenlétében ég, víz és szén-dioxid keletkezik. A kutatóik által felfedezett ellentétes eljárásban tehát a vízhez és a szén-dioxidhoz elektromos áramot adva etanolt hoztak létre. Ehhez egy úgynevezett nanotechnológiás átalakítót használtak, ami egy 1 négyzetcentiméteres, tüskés borítású mikrochip. A tüskék tetején rézgömb van, ami egyfajta villámhárítóként működik a folyamatban, a kémiai reakciót pedig egy rendkívül alacsony, 1,2 voltos feszültséggel indították be.