Mindannyian bolygóvadászok lehetünk

Kassai Eszter | NASA | 2018.06.21. |
NASA
Mindannyian bolygóvadászok lehetünk
A Kepler űrtávcső adattengeréből próbálnak a csillagászok új bolygókat felfedezni, ebben pedig a mi segítségünkre is számítanak. Éppen ezért nyilvánosságra hozták azt a kódot, amivel beléphetünk a rendszerbe, és más naprendszerekben keringő, távoli csillagok után kutathatunk.
Az önkéntes bolygóvadászok segítségével megsokszorozódhat a felfedezett bolygók száma, ami egyrészről jó a csillagászoknak, másrészről jó a Google-nek is, mert ezzel folyamatosan és hatékonyan tudják fejleszteni a neurális hálózat alapú mesterséges intelligenciájukat.
A Kepler és a Hubble távcsövekkel számos módon tudják a kutatók vizsgálni a csillagokat: mérhetik annak fényességét, illetve az abban bekövetkező változásokat, valamint következtetni lehet arra is, hogy a csillag körül keringenek-e bolygók. Innentől kezdve pedig hozzávetőlegesen meg lehet határozni azt is, hogy mekkora az adott bolygó, milyen a keringési ideje, illetve milyen az összetétele.
A Kepler adatbázisában felfoghatatlan méretű adat van, melynek analizálására önkéntesek nélkül a csillagászok nem lennének képesek.