Szórakoztató felfedezések

Összeállította: B.P. | Wikimedia-NASA-ESA-G. Bacon | 2020.07.28. |
csillagászat
Szórakoztató felfedezések
Csillagászok egy csoportja 139 új transz-Neptun égitestet talált – ezekre az apró, a Nap körül keringő égitestekre a Kuiper-övben (melyet Gerard Kuiper csillagászról neveztek el), a Neptunusz pályáján kívül található kisbolygóövezetben leltek rá. Az itt található legismertebb objektum eddig a Plútó volt.
– Sok-sok elképzelés létezik az óriásbolygókról, amik régen a Naprendszerben keringtek, de ma már nem léteznek. S olyan bolygókról is, amelyek messze vannak tőlünk és ugyan hatalmasak, túl halványak ahhoz, hogy észleljük őket – mondta Gary Bernstein csillagász a Pennsylvania Egyetemen tett nyilatkozatában, egyúttal a felfedezett égitestek katalógusának elkészítését a szórakoztató felfedezés részének nevezte. – Azért szórakoztatja mindez a tudományt, mert a fellelt égitesteket összehasonlíthatjuk azokkal, amelyeket elméletileg találnunk kellene – tette hozzá.
A Kuiper-övnek eddig nagyjából 800 objektuma volt ismert, túlnyomó részüket 1992 után fedezték fel.