Létezik a Földhöz hasonló bolygó?

Tancsa Ágnes | nasa.gov | 2010.08.29. |
Létezik a Földhöz hasonló bolygó?
A Földhöz hasonló nagyságú bolygóra bukkant galaxisunkban a NASA amerikai űrkutatási hivatal. A Kepler űrteleszkóp észlelte azt a bolygórendszert, amelyhez a feltételezések szerint egy olyan planéta is tartozik, amely másfélszer nagyobb a Földnél.

A felfedezést egyelőre kérdések övezik, hiszen még meg kell vizsgálni, valóban bolygóról van-e szó. Hogy a kutatók biztosak lehessenek ebben, ki kell zárni annak lehetőségét, hogy egy másik csillag által okozott optikai csalódásról van szó - mondta el Matthew Holman, a Harvard-Smithsonian Központ asztrofizikai intézetének munkatársa.

A Keplert tavaly indították útnak azzal a céllal, hogy olyan szilárd felszínű bolygót keressen, amelyen adottak az élet feltételei. A most felfedezett bolygórendszer két planétájának a Kepler 9b és a Kepler 9c nevet adták a kutatók. Az egyelőre még nem azonosított Földhöz hasonlító objektummal együtt a Naphoz hasonló Kepler 9 nevű csillag körül keringenek.

A bolygó olyan közel kering a csillaghoz, hogy a hőség miatt a felszínén mindenféle élet teljesen kizárt.
Átlag: 4.5