Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Pannon Presztízs Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Pannon Presztízs Magazint! Keresse az újságárusoknál a Pannon Presztízs Magazint!
Online újság Újság

Bezárás

Válassza ki, hogyan szeretné megvásárolni a Presztízs Style Magazint.

Fizessen elő, olvassa az interneten a Presztízs Style Magazint! Keresse az újságárusoknál a Presztízs Style Magazint!
Online újság Újság

Civil világ

Értékek és mértékek a férfiasság megítélésében

Értékek és mértékek a férfiasság megítélésében
„A szépség egy eszme látszata és visszfénye, szóval egy nem létező valami, ami bennünk ébred tudatra. Mi vagyunk létrehozói, hordozói.” (Kosztolányi Dezső) A szépség ritkán csupán fizikai mércével, azaz a puszta látvánnyal írta bele magát a történelemkönyvekbe: a korízlés és a férfiideál minden esetben belső tulajdonságokat is igazolt, egy-egy időszakosan felértékelt szerepre irányította a figyelmet. A mérték az érték elve – némi időbeli különbséggel – akár fordított arányban is érvényesült: míg az ókori görög szobrok férfiasság-ábrázolásában a kis méretű nemi szervek a megfontoltság és a szellemi erőfölény jelképei voltak, ma már inkább szerény képességekre utalnak, hiszen a szexuálist, a fizikai és a szellemi erőt egyszerre várjuk el az „igazi férfitól”. Testalkat, divat, viselkedés különleges receptjéből születnek az ideálok, amelyeket nemcsak az idő szabályoz, de erős kézzel rajzol maga a kultúra is. Tovább
Civil világ

Partjelző státusszimbólumok – határaink kijelölése

Partjelző státusszimbólumok – határaink kijelölése
Hová tartozunk, mennyit érünk, mire vagyunk képesek? Anyanyelv, nem, bőrszín, életkor, foglalkozás, anyagi helyzet – mind természetes státusszimbólumaink, ahogy életformánk többi eleme is akarva-akaratlanul helyünket jelzi a világban. Szokásaink, kapcsolatrendszerünk, térhasználatunk, de még utazási preferenciáink is pozícionálnak, nem beszélve a különböző hobbitevékenységekről, különösen, ha költséges hóbortjaink vannak. A státusjelzők nem elsősorban akaratunktól, hanem társadalmi környezetünktől függenek, maga a kultúra hozza létre őket, hogy időnként legtöbbjüket ugyanilyen szabad kézzel le is váltsa. Tovább

Kordában tartott érzelmek tánca – kultúránk játszóterén a sírás

Kordában tartott érzelmek tánca – kultúránk játszóterén a sírás
„Magamnak árnya, jaj, de megsiratlak. Nézlek sokáig, fázva, reszketőn. Sötét hajam te – csókoló piros szám – magam húzom rátok a szemfedőm... Tovább

Megjött apuci!

Megjött apuci!
Sarkítva kétféle szülő létezik. Az egyik, amelyik az influenzajárvány közepén is gondolkodás nélkül nyomul be a párhetes gyerekkel a zsúfolt plázába... Tovább

Mesteri koreográfia – hajvágásra

Mesteri koreográfia – hajvágásra
Andrássy 17. – haj’, micsoda átváltozások színtere! A Zsidró szalon nemhogy mérsékelné a Belvárost a Városligettel összekötő sugárút zaját, inkább... Tovább
Civil világ

Példaképek, akik pályára állítanak

Példaképek, akik pályára állítanak
„Ó kapitány! Kapitányom! A félelmes útnak vége, Hajónk nyerte a nagy csatát, uram eljött a béke.” (Walt Whitman: Ó kapitány, kapitányom!) Linus Caldwell (Matt Damon) fejében a második menetre beérik a jövőkép: komolyabb szerepre hivatott, végül is a mesterség legjobbjaitól tanulhatta a szakmát. Meg sem áll Rusty (Brad Pitt) székéig, hogy már az Európába vezető hosszú repülőúton felajánlhassa „kibővített” szolgáltatásait az Ocean-banda HR-felelősének. A Matsuival (Robbie Coltrane) folytatott eszmecsere alapján nem állíthatjuk, hogy a fiúk spórolni akartak volna a beavatási szertartással, ám az Ocean’s Eleven folytatásának végére senki sem kételkedik már: Linusnak jó mesterei voltak. A klisé a való életből merít, bármennyire vicces hollywoodi feldolgozásokban látjuk: példaképek, mesterek és influencerek mintáit keressük és követjük – néha ösztönösen is. Tovább

Videos

Kameratolvaj sirály

 

Operatőrnek csapott fel egy kameratolvaj sirály San Franciscóban, és első filmje alapján egészen tehetséges: kiváló felvételt készített a Golden Gate hídról háttérben a lemenő nappal. A sirály egy francia turistától ragadta el annak bekapcsolt kameráját, aztán sajátos kameraállásból lefilmezte a hidat, végül pedig visszatette a partra a kamerát és elrepült. A készüléknek nem esett baja.
    A film is happy enddel zárul: a végén rohanva megérkezik a kamera gazdája, felemeli a földről a készüléket és belenevet